مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

کتاب بازی‌های ویدیویی ـ رایانه‌ای . جلد دوم منتشر شد
ساعت ۱:٢۳ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸٦/۱۱/٥  

جلد دوم از مجموعه کتاب‌های راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فناوری‌های ارتباطی جدید با عنوان «بازی‌های ویدیویی ـ رایانه‌ای» منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب به قلم دکتر مرتضی منطقی نگارش یافته و به طرح فرصت‌ها و تهدیدهای بازی‌های ویدیویی ـ رایانه‌ای می‌پردازد.
«بازی‌های ویدیویی ـ رایانه‌ای» هفت فصل دارد که فصل اول آن با عنوان «نگاهی کلی به بازی‌های ویدویی ـ رایانه‌ای» به انقلاب بازی‌های الکترونیکی در عرصه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و آمیختگی بازی‌ها با عرصه‌های متنوع و متفاوت پرداخته است.

فصل دوم، بازی‌های ویدیویی ـ رایانه‌ای را از گذشته تا به حال بررسی می‌کند. در این بخش، پس از بررسی اجمالی تاریخچه بازی‌های ویدیویی، درباره راز جذابیت این باز‌ی‌ها درباره مباحثی چون گیم‌نت‌ها نظراتی مطرح  می‌شود.

«اثرات بازی‌ها بر تندرستی» عنوان سومین فصل کتاب است که آثار زیستی و نقش‌ درمانی بازی‌ها را بررسی می‌کند.
مبحث بعدی این کتاب، «اثرات شناختی بازی‌ها» نام دارد‌ که در آن نقش بازی‌ها در تربیت خلاق کاربران و نقش علمی‌ بازی‌ها مورد تاکید قرار می‌گیرد. 

در فصل پنجم کتاب نیز به «اثرات فرهنگی ـ اجتماعی بازی‌ها» پرداخته شده است. عناوینی چون جامعه‌پذیری در راستای اهداف غرب، القای خشونت و پرخاشگری در بازی‌ها، ارائه هویت جدید به زن، بزهکاری و ... در این فصل بررسی شده‌اند.

در فصل‌های بعدی کتاب با عناوین «القائات سیاسی و عقیدتی بازی‌ها» و «راهنمای اولیا در استفاده بهینه فرزندان از بازی‌ها» نویسنده به مباحث کلان تربیتی و اخلاقی والدین، همچنین نحوه جلوگیری از القائات سیاسی و عقیدتی پرداخته است.

این کتاب به عنوان دومین جلد کتاب‌های راهنمای والدین در استفاده فرزندان از فناوری‌های ارتباطی جدید به شمار می‌آید.
«بازی‌های ویدیویی ـ رایانه‌ای» در شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 3500 تومان توسط انتشارات عابد به کتابفروشی‌ها آمده است.

منبع :خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)
لینک مطلب:http://www.ibna.ir/vdcdoz0f.yt0s96a22y.html

کلید واژه : کتاب . بازی رایانه ای . بازی ویدیو یی . بازی کامپیوتری . بازی‌های الکترونیکی  . دکتر مرتضی منطقی  . انتشارات عابد .گیم نت . سیاسی . فرهنگی . روانی . اجتماعی .


کلمات کلیدی: کتاب ،بازی رایانه ای