مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

بازی آشپزی هنگ کنگی
ساعت ٧:٠٦ ‎ب.ظ روز شنبه ۱۳۸٧/۳/۱۱  

گروه دانش و فناوری ـ مرتضی اسلام زاده:
جک وانگ هنگ کنگی که در ابتدا از خرید سوپ برای شام خود در تنگنا بود، حال به ثروتی میلیونی دست پیدا کرده است. کوپیت بیسترو، بازی رایانه ای است که توسط جک وانگ خلق شده و او را به اوج ثروت رسانده است. این بازی رایانه ای که بسیار مورد استقبال قرار گرفته، حتی ژاپنی ها را هم شیفته خود ساخته است. کوپیت بیسترو، رستوران داری می آموزد و نخستین بازی رایانه ای در این زمینه است که از هنگ کنگ به ژاپن صادر می شود. در این بازی با نحوه رستوران داری به سبک هنگ کنگی آشنا می شوید. جک وانگ خالق این بازی رایانه ای می گوید: اندیشه و تصور بیش از پول کارساز است.

 


جک می گوید: من نمی توانستم از ساعت 9 تا 17 کار کنم. همیشه می خواستم کاری که دوست دارم بکنم. علاقه من به کشیدن کاریکاتور و خلق بازی های رایانه ای است. نخستین کاری که جک وانگ پس از تمام کردن دبیرستان به دست آورد دستیاری یک هنرمند در زمینه طنز بود و تنها چیزی که تصورش را در آن روزها نمی کرد این بود که به شغلی پیوند بخورد که اکنون تنها شغل مورد علاقة او است.

 او در این باره می گوید: من یک وصله ناجور بودم. در استودیو، مقررات مرسوم را جزء به جزء رعایت نمی کردم و همکارانم فکر می کردند که من قانون شکن هستم. کاریکاتورسازی عالم خاص خود را دارد. از سال 1970 تاکنون تغییری در آن صورت نگرفته است و اکنون کهنه به نظر می رسد. صحبت از مقرراتی می کنم که به گذشته تعلق دارد و اکنون دیگر مفید و مناسب نیست. من ناگزیر شدم با مقررات مخصوص خودم کار کنم و چون هیچ استودیویی من را تحمل نمی کرد من هم ناگزیر برای خود شرکتی را دست و پا کردم.

بعد از ترک بازار کار تجاری، جک وانگ شروع کرد به کشیدن کاریکاتور در دفتر کاری که در خانه برای خودش درست کرده بود. غذایش در آن روزها فقط سوپ بود. سرانجام گروه کارتونی جک وارد بازار نقاشی های متحرک و بازی های ویدئویی شد. کوپیت بیسترو نه تنها در ژاپن بلکه در چین هم با استقبال قابل ملاحظه ای روبه رو شده است. این بازی تاکنون بیش از چهارده میلیون دلار برای سازنده خود درآمد داشته است. جک در این باره می گوید: بازی های ویدئویی و نقاشی های متحرک در شرق دوران تجربی را طی می کنند. ما معمولا وارد عرصه های ناشناخته می شویم و گام به گام پیش می رویم. ما ممکن است در ساختن بازی های کامپیوتری هر اشتباهی را مرتکب شویم، اما چاره ای نیست. از شکست های خود پند می گیریم. هنگامی که بعضی ها تصور می کنند من در یک مسیر اشتباه قرار گرفته ام باید به اثبات برسانم که آن ها اشتباه می کنند. من با از بین بردن مشکلات پیش رو و کم کردن اشتباهات، توانستم به این نقطه از زندگی برسم.

زمانی بود که هیچ کس در هنگ کنگ تصور نمی کرد که با کشیدن کاریکاتور و ساختن بازی های کامپیوتری درآمدی را بتواند برای زندگی کسب کند. هر کس که بیرون از استودیو های تجاری شروع به کار می کرد، کم  عقل به حساب می آمد و جک وانگ قصد آن را داشت تا ثابت کند که چنین نیست. او اکنون معتقد است که می تواند همان گونه که می خواهد کار کند.

منبع:China daily.com.cn

http://www.hamshahrionline.ir/hamnews/1384/840822/news/informatic.htm


 


کلمات کلیدی: