مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

رواج بازیهای ویدیویی در بین بزرگسالان آمریکایی تهران
ساعت ۳:۳٩ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳۸٧/۱٠/۱۱  

رواج بازیهای ویدیویی در بین بزرگسالان آمریکایی تهران 

 

تازه‌ترین بررسی‌ها حاکی از رواج بازیهای ویدیویی در بین بزرگسالان آمریکایی به ویژه تحصیل کرده هاست بطوری که بیش از نیمی از افراد ۱۸سال به بالا در این کشور به انجام این گونه بازی‌ها می‌پردازند.


به گزارش پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی نیوز، نتایج پژوهشی که مرکز تحقیقاتی پیو (Pew)مستقر در واشنگتن انجام داده است، نشان می‌دهد از هر پنج نفر، یکی هر روز یا تقریبا هر روز به انجام بازیهای ویدیویی می‌پردازد.

 

این موسسه که در پژوهشی تحت عنوان پروژه اینترنت و زندگی آمریکایی به بررسی رفتار مردم آمریکا در این زمینه پرداخته،همچنین به این نتیجه رسیده است که در میان افراد ۱۸سال به بالا، تمایل به بازی در میان والدینی که فرزندان ۱۷ساله یا کوچکتر دارند، ۱۹درصد بیشتر از بزرگسالانی است که فرزند ندارند ( ۶۶درصد در برابر ۴۷درصد).

 

با این حال موسسه پیو در مسئله‌ای قابل پیش بینی اعلام کرده است که میزان تمایل به بازی‌های ویدئویی به نسبت سن کاهش می‌یابد؟ این موسسه میزان انجام بازی در میان ۱۸تا ۲۹ساله‌ها را ۸۱درصد، در میان ۳۰تا ۴۹ساله ها را ۶۰درصد، در میان ۵۰تا ۶۴ساله‌ها را ۴۰درصد و در میان افراد بالای ۶۵سال را ۲۳درصد برآورد کرده است.

 

پژوهش موسسه پیو همچنین تناسبی را میان سطح تحصیلات و انجام بازی آشکار کرده است و میزان انجام بازی در میان کسانی که تحصیلاتی بالاتر از دبیرستان ندارد به وضوح کمتر از طبقه‌ای است که در دوره‌های عالی تحصیل کرده اند.

 

در این پژوهش که با استفاده از نتایج چند نظر سنجی بر روی ۱۰۶۳تا ۲۰۵۴ بزرگسال و بین ماه‌های نوامبر ۲۰۰۷تا فوریه ۲۰۰۸انجام شده، بازی‌های آن لاین، بازی‌هایی که بر روی کامپیوترهای شخصی یا قابل حمل انجام می‌شود و همچنین بازی‌هایی که با دستگاه‌های ویژه بازی مانند پلی استیشن و اکس باکس انجام می‌شود همگی به عنوان بازی طبقه بندی شده‌اند و موسسه پیو ضریب خطای نتایج بدست آمده را حدود دو درصد ذکر کرده است.

 

با وجود گزارش‌های متعددی که افزایش فروش محصولات مخصوص بازی شرکت‌هایی همچون سونی، مایکروسافت یا نینتندو را نشان می‌دهند، موسسه پیو به این نتیجه رسیده است که کماکان بیشتر بزرگسالان ( ۳۸درصد) از کامپیوترهای خانگی خود برای انجام بازی استفاده می‌کنند، و میزان استفاده از دستگاه هایی همچون پلی استیشن، اکس باکس یا نینتندو ۱۰درصد کمتر از کامپیوتر های خانگی است.

 

بر خلاف انتظار شکاف جنسیتی در میان بزرگسالانی که بازی می‌کنند زیاد نیست و مردان آمریکایی تنها پنج درصد بیشتر از زنان بازی انجام می‌دهند.

 

کارشناسان معتقدند این مسئله میزان تاثیر تلاش صنعت تولید بازی برای ارائه محصولات باب طبع زنان و خانواده‌ها را نشان می‌دهد.

 

منبع : ایرنا  ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، چهارشنبه، ۲۰ آذر

لینک مطلب :

    http://www2.irna.ir/fa/news/view/menu-153/8709203105170213.htm