مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

افزایش فروش بازی‌های ویدیویی در طول رکود اقتصادی جهانی
ساعت ٢:٥٠ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸۸/۱/٢٤  

 

افزایش فروش بازی‌های ویدیویی در طول رکود اقتصادی جهانی

 

 

 تحقیقات نشان داد با کاهش هزینه‌های مسافرت و تفریح، افراد بیشتر به سرگرمی خانگی روی آورده و به تقویت صنعت بازی ویدیویی که برای سرگرم نگه داشتن بازیکنان و مغلوب کردن رکود تحت فشار است، کمک می‌کنند.

 

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام تحلیلگران موسسه پژوهش بازار IbisWorld، با توجه به این که تنها در سال 2008 بیش از 37 میلیون دستگاه کنسول بازی در آمریکا به فروش رفته، درآمد صنعت بازی ویدیویی با افزایش نسبت به 27.2 میلیارد دلار در سال 2004، در سال میلادی جاری به 41.9 میلیارد دلار می‌رسد.

 

بر اساس گزارش جدید این موسسه، فروش بازی ویدیویی کمترین تاثیر را از رکود اقتصادی جهانی داشته و هیچ نشانه واقعی از کند شدن آن وجود ندارد با این حال صنعت بازی به‌منظور نگه داشتن رشد سالم آن باید به فراهم کردن محتوای جذاب و تجربه‌های نوآورانه ادامه دهد.


طبق گزارش گروه NPD، پاییز گذشته همچنانکه تاثیرات رکود اقتصادی حس می‌شد، فروش بازی‌های ویدیویی در سطح جهانی افزایش یافت و در آمریکا به تنهایی با 19 درصد افزایش نسبت به سال 2007 به 21.3 میلیارد دلار رسید. همچنین در طول دو ماه نخست سال میلادی جاری فروش بازی ویدیویی در آمریکا 11 درصد افزایش یافته و به 2.81 میلیارد دلار رسیده است

 

 

 خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران  ، سرویس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات ، 10:50:06  ، 1388/01/15

 

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1310363