مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

عرضه اولین بازی رایانه ای تحت شبکه ایرانی
ساعت ٧:۳٥ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۳۸۸/٧/٢٠  

عرضه اولین بازی رایانه ای تحت شبکه ایرانی


در غرفه "موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان " در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، اولین بازی رایانه ای تحت شبکه ایرانی به نام "دفاع " به علاقمندان به بازی های رایانه ای عرضه شده است.


به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبری فارس «توانا» در غرفه "موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان " اولین بازی رایانه ای تحت شبکه ایرانی به نام "دفاع " به علاقمندان به بازی های رایانه ای عرضه شده است.


بنابراین گزارش، براساس ویژگی مالتی پلیر (multi player) این بازی، کاربران می توانند بر روی شبکه های LAN(local area network) با کاربران حقیقی بازی کنند، مانند آنچه در گیم نت (GAME NET)ها مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.
در بازی تک کاربر (single user) کاربر با هوش مصنوعی کامپیوتر بازی می کند در حالی که در بازی های تحت شبکه، علاوه بر بازی با هوش مصنوعی کامپیوتر، امکان بازی همزمان با کاربران حقیقی نیز وجود دارد.
بازی "دفاع " توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی "تبیان " و با کمک مشاوره ای "سازمان پدافند غیر عامل " با هدف آموزش و آشناسازی کاربران با پدافند غیر عامل و فرهنگ سازی در جهت حفظ ارزش های دینی و اسلامی ساخته شده است.

به گفته یکی از اعضای گروه سازنده این محصول، "دفاع " با تلاش 9 ماهه برنامه نویسان کشورمان و با بهره گیری از مدل ارتقا یافته موتور یک بازی خارجی ساخته شده که با تلاش گروه، پیش بینی می شود تا 3 ماه آینده به بازار عرضه شود.
بیژن ربانی نژاد توضیح داد: برای ساخت این بازی، حدود 100 میلیون تومان هزینه صرف شده و تلاش می کنیم تا این محصول با قیمت حدود 3 هزار تومان وارد بازار شود.
مدیر تولید نرم افزارهای چند رسانه ای و بازی های رایانه ای با اشاره به عدم اجرای صحیح قانون کپی رایت برای بازی های خارجی گفت: به علت عدم اجرای صحیح قانون کپی رایت برای محصولات خارجی، این بازی ها با قیمت کم در بازار به فروش می رسند.
به همین دلیل در تولید این محصول، سعی شده تا با به حداقل رساندن هزینه های تولید و کاهش قیمت تمام شده محصول، این بازی با قیمتی عرضه شود که تا حدی بتواند با محصولات خارجی کم قیمت دربازار رقابت کند.


به گزارش فارس، این بازی در نوع خود اولین بازی رایانه ای تحت شبکه ایرانی محسوب می شود و در شبکه های مبتنی بر ساختار داخلی و بسته LAN(local area network) قابل استفاده است .
همچنین استفاده ازاین بازی، به صورت انفرادی (سایر نفرات تیم براساس هوش مصنوعی سیستم) نیز امکان پذیر است.
در بازی "دفاع " کاربر با آموزش هایی از جمله "مقابله و دفاع در مقابل حمله های نظامی "، "آشنایی با مقدمات اولیه نظامی و سلاح ها " و "استفاده مناسب از ابزارهای جنگی در موقعیت های مختلف " آشنا می شود.


همچنین انجام این بازی، ضمن ایجاد آمادگی لازم برای اخذ تصمیم و انجام عکس العمل در موقعیت های مختلف، باعث افزایش اعتماد به نفس کاربر می شود و کاربر در این بازی نحوه ی مدیریت و فرماندهی را نیز تمرین می کند.

خبرگزاری فارس: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807181227

 

88/07/18 - 18:43