مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

کاربران بریتانیایی بیشتر از فیلم بازی خریده اند
ساعت ٤:٥٤ ‎ب.ظ روز جمعه ۱۳۸۸/۱۱/٢۳  

در سال 2009 میلادی که چند روز قبل به‌پایان رسید، کاربران بریتانیایی برای خرید بازی‌های ویدیویی نسبت به فیلم‌های ویدیویی پول بیشتری پرداخت کردند و نشان دادند که بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای محبوبیت بیشتری نزد آن‌ها دارند.

 

 


بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه بریتانیایی Daily Telegraph، مردم این کشور در سال گذشته در مجموع برای مشاهده فیلم‌ها در سینما یا روی دیسک‌های DVD مربوطه کمتر از بازی‌های رایانه‌ای هزینه کردند.

 

 

مرکز تحقیقاتی GFK Chart-Track اعلام کرد که طی 12 ماه قبل از پایان سپتامبر 2009 بریتانیایی‌ها 73/1 میلیارد پوند(8/2 میلیارد دلار) بازی ویدیویی خریداری کردند. "شورای فیلم بریتانیا" نیز خاطرنشان ساخت که در دوره زمانی مشابه یک میلیارد پوند(6/1 میلیارد دلار) فیلم در سینماهای این کشور فروخته شد و در کنار آن، 198 میلیون پوند(320 میلیون دلار) فیلم روی دیسک‌های DVD و Blu-ray در این کشور به‌فروش رسید. بر این اساس، مجموع فروش بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های ویدیویی در کشور بریتانیا طی سال 2009 میلادی به قرار زیر است:

- مجموع فروش بازی‌های ویدیویی: 73/1 میلیارد پوند(8/2 میلیارد دلار)

- مجموع فروش فیلم‌های ویدیویی: 198/1 میلیارد پوند(93/1 میلیارد دلار)

این ارقام نشان می‌دهد که در سال 2009 میلادی برای خرید بازی‌های ویدیویی جدید نسبت به فیلم‌های ویدیویی 532 میلیون پوند(860 میلیون دلار) بیشتر پول پرداخت شده است.

 

 

اگرچه فروش 73/1 میلیارد پوند بازی ویدیویی در یک سال بسیار قابل ملاحظه به‌نظر می‌رسد، اما باید توجه داشت که در سال 2009 بیش از 20 میلیارد دلار بازی ویدیویی در آمریکا فروخته شد. گفته می‌شود که تنها در نوامبر 2009 بیش از 7/2 میلیارد دلار بازی در آمریکا به فروش رسید.

 

http://www.systemgroup.net/web/guest/itnewsfeed/journal_content/56/10099/179473