مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

حملات روزانه 4/3 میلیون بدافزار
ساعت ٧:٤۱ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱۳۸٩/۸/٢٦  

 آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت پیشرو در ارائه راه حل های امنیت اطلاعات طی مقاله ای تحت عنوان " کلاهبرداری های بازی های آنلاین " به تشریح این وضعیت پرداخته است.


به گزارش ICTPRESSبه نقل از موسسه دیده بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، در این مطلب که به قلم کریستین فانک، تحلیلگر ویروس های رایانه ای نوشته شده آمده است: در سه- چهار سال اخیر، مجرمان شبکه با فروش اکانت بازی ها و موارد موجود در بازی ها ، منافع زیادی راکسب کرده اند. مجرمان شبکه، به سرعت به این نتیجه رسیدند که آنچه به عنوان یک فعالیت مطلوب آغاز شده ، در واقع منبع مهمی برای به دست آوردن سود است.
کریستین فانک می افزاید: بازی آنلاین با تقاضاهای گسترش یافته و نیازهای ویژه ی مشتریان و بخش های مختلف، به یک اقتصاد تمام عیار تبدیل شده است؛به طور مثال تجارت پرسود جزییات بازی ها، اکنون به تنهایی تبدیل به جزء لازم  و ضروری هر بازی شده است. سازندگان بازی ها به هیچ وجه ازاین نوع تجارت غفلت نمی کنند و به طور مداوم در حال ساخت و ارتقا و گسترش دادن این بازی ها هستند که شامل موارد تجاری جدید می شود. بنابراین، تعجبی نخواهد داشت که در بین مجرمان شبکه، کلاهبرداری و فریب آشکار بازی کنندگان آنلاین، نیز رایج شده است.
براساس این گزارش فرستادن ایمیل های فیشینگ (کلاهبرداری) روشی قدیمی است که توسط مجرمان شبکه و برای به دست آوردن داده های اعتباری مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در طی سال ها تغییر نکرده است. کشف ایمیل های فیشینگ مورد استفاده، به علت اشتباهات گرامری و املایی فراوان آن آسان است. البته، امروزه مجرمان شبکه این مشکل را برطرف کرده اند و حتی گیرندگانی که از لحاظ امنیتی هوشیار هستند هم ممکن است با این ایمیل های فیشینگ امروزی فریب بخورند.
این گزارش می افزاید مجرمان شبکه ای در سال های اخیر به جای اینکه تعداد ایمیل های فیشینگ فرستاده شده را به راحتی افزایش دهند، تلاش های خود را بر ارتقا کیفیت حملات فیشینگ خود متمرکز کرده اند. در نتیجه، هم ظاهر و هم محتوا به طور قابل ملاحظه، پیشرفت داشته است.
یکی دیگر از ابزرا های تهدید بازی، تروجان است که امروزه برای جمع  آوری اسناد راه یابی از بازی های مختلف، طراحی شده است. به محض اینکه سکوهای بازی آنلاین بر بخش کوچکی از تمام رایانه ها در سراسر دنیا نصب و راه اندازی شوند، هدف قرار دادن بیش از یک بازی در یک زمان، احتمال موفقیت را چندین برابر بیشتر می کند. به این نوع بدافزار، دزد بازی تروجان بازی های آنلاین win 32 . می گویند. لابراتوار کسپرسکی 2/1 میلیون مورد ثبت شده برای چنین بدافزارهایی در روز دهم آگوست 2010 داشته است.
نگاهی به توزیع جغرافیایی حملات انجام شده با استفاده از بدافزار بازی ،بیانگر این است که این برنامه ها به طور خاصی در قاره ی آسیا گسترش دارند. روند فعلی مربوط به تهدید های بازی، سیر نزولی داشته است. در نیمه ی دوم سال 2009 بازار مخفی بازی آنلاین اشباع شده است و بازار فروشندگان به سرعت به بازار خریداران تبدیل شده است. فروشندگان کالاهای سرقت شده برای اینکه از دست کالاهایشان خلاص شوند، خود را در محاصره جنگ قیمت ها می بینند. در نتیجه، قیمت ها کاهش می یابند. با این وجود، تعداد حملاتی که با استفاده از بدافزارهای بازی صورت می گیرد، تا به امروز به 4/3 میلیون می رسد که تعداد زیادی است و به این معناست که بازی کنندگان در معرض خطر جدی قرار دارند. البته، احتمالا نظام اقتصادی مخفی به خاطر اینکه بازی و بسته های قابل تکثیر، چنین تحولات ناگهانی و عمده ای را همانند بازی Warcraft & Diable 3 World of پخش می کند، در آینده ی نزدیک دوباره رواج خواهد یافت.
علاقمندان می توانند متن کامل این گزارش را از نشانی زیر دریافت نمایند:
http://www.securelist.com/en/analysis/204792139/Online_gaming_fraud_the_evolution_of_the_underground_economy

درباره آزمایشگاه کسپرسکی
آزمایشگاه کسپرسکی ارائه کننده نرم افزارهای امنیتی و حفاظت از سیستم ها در برابر تهدیداتی همچون ویروس ها، جاسوس افزارها،  بدافزارها، نفوذگران، کلاهبرداری ها و هرزنامه ها است. محصولات آزمایشگاه کسپرسکی دارای بالاترین نرخ حفاظت از سیستم ها و  سریع ترین زمان نشان دادن عکس العمل در برابرتهدیدات هستند. این محصولات برای کاربران خانگی، شرکت های کوچک و متوسط ، سازمان های بزرگ و کاربران موبایل ارائه می گردند. فناوری حفاظتی کسپرسکی همچنین در بسیاری از محصولات و خدمات شرکت های امنیتی سراسر جهان به کار گرفته می شود.

http://ictpress.ir/Default,fa-IR,ICTPress,Content,NewsDetail,Key,8363.aspx