مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

نقش بازی های ویدئویی در سیستم آموزشی رشته های پزشکی
ساعت ۸:٠٢ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ۱۳۸٩/۸/٢٦  

 اکثر دانشجویان نسل امروزازکودکی با موس دیجیتالی دردست بزرگ شده اند بنابراین تعجبی نیست که طبق آمار اکثردانشجویان رشته های پزشکی اعلام کرده اند که بازی های ویدئویی و فضاهای مجازی می توانند بهترین ابزارهای آموزشی در روند تحصیل آن ها باشند .


به گزارش ICTPRESS به نقل از " mobiledia" طبق تحقیقات صورت گرفته در دو دانشگاه میشیگان و ویسکانسین که نتیجه آن در نشریه BMC Medical Education به چاپ رسیده ، 98 درصد کل دانشجویان رشته پزشکی اظهارداشته اند که استفاده از فناوری های نوین در سیستم آموزشی رشته های پزشکی را امری ضروری می دانند .
در این گزارش آمده است که به عنوان نمونه دانشجویان رشته پزشکی می توانند با استفاده از فضاهای مجازی شیوه های برقراری ارتباط با بیماران و مدیریت کلینیک های درمانی را به طور کاملا ملموس فراگیرند . طبق بررسی ها 80 درصد کل دانشجویان مورد سوال اعلام کرده اند که بازی های رایانه ای قابلیت های آموزشی زیادی دارند که به خصوص در رشته پزشکی می توان ازآن ها بیشترین بهره را برد.
طبق گفته محققان ، این تحقیق می تواند برای همیشه این ایده را که بازی های رایانه ای آفت سیستم های آموزشی هستند را مردود اعلام کند و مسئولان دانشگاهی را بر آن دارد که بیش از پیش از این پتانسیل ها در روند مطالب درسی استفاده کنند.
گفتنی است نرخ تمایل به انجام بازی های رایانه ای در میان دانشجویان پسر 4.4 برابر دانشجویان دختر است .  

Medical students open to learning with video games
Today's students were raised with a digital mouse in their hands. So it should be no surprise that a majority of medical school students surveyed say video games and virtual reality environments could help them become better doctors.

http://ictpress.ir/Default,fa-IR,ICTPress,Content,NewsDetail,Key,7517.aspx