مجاهد مجازی

(وب نوشت های مهندس مهدی حق وردی طاقانکی )

قبح زدایی از سازش نوجوانان فلسطین با رژیم صهیونیستی
ساعت ۱۱:٤٥ ‎ق.ظ روز جمعه ۱۳۸٩/۱٢/۱۳  

رژیم صهیونیستی با احتساب اینکه صنعت بازی، آثار بلند مدتی را در ذهن کودکان و نوجوانان به جا می‌گذارد و ذهن انسان واقعیات را به آنچه که در گیم تجربه کرده تعمیم می‌دهد؛ برای تربیت رهبران سازش گر در جامعه آینده فلسطین به دیپلماسی گیم روی آورده است.


یک شرکت تولید کننده بازی در رژیم صهیونیستی، برای قبح زدایی سازش با رژیم صهیونیستی در نوجوانان فلسطینی، دست به ساخت و ارائه بازی سازش گر (PeaceMaker) زده است.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، شرکت ایمپکت گیم (ImpactGames) برای قبح زدایی سازش در نوجوانان فلسطینی با رژیم صهیونیستی دست به ساخت و ارائه بازی سازش گر (PeaceMaker) زده است.

رژیم صهیونیستی با احتساب اینکه صنعت بازی، آثار بلند مدتی را در ذهن کودکان و نوجوانان به جا می‌گذارد و ذهن انسان واقعیات را به آنچه که در گیم تجربه کرده تعمیم می‌دهد؛ برای تربیت رهبران سازش گر در جامعه آینده فلسطین به دیپلماسی گیم روی آورده است.

سازندگان این بازی "آسی بوراک"، افسر اسبق سازمان جاسوسی اسرائیلی و "اریک بران"، این بازی را اینگونه توصیف می‌کنند: «در بازی "سازش گر" ما نزاع بین اسرائیل و فلسطین را انتخاب کردیم چالش‌ مهمی که امروزه رهبران با آن مواجه‌اند. معتقد بودیم که در آن برهه زمانی، این شانس واقعی را داریم تا به واژگان نسل جدید، یعنی رهبران آتی جهان، کلمات جدیدی را بیافزاییم.»

بازیکنان در این بازی سعی می‌کنند تا در خاورمیانه، سازش با رژیم صهیونیستی را برپا کنند. آن‌ها می‌توانند نقش نخست وزیر رژیم صهیونیستی یا رئیس‌جمهور فلسطین را بر عهده گرفته و نسبت به حوادث واقعی پیش‌بینی‌نشده واکنش نشان دهند. هدف نهایی بازیکنان ایجاد سازش به طور مجازی و گرفتن جایزه صلح نوبل است.

مشخصات اصلی بازی عبارتند از:
- برگرفته از حوادث واقعی.
- یک بازی راهبردیِ نوبتی (TBS).
- متشکل از دو بازی: دیدگاه اسرائیلی و دیدگاه فلسطینی.
- اجرای اخبار: بازی جراید، تصاویر و تیترهای خبری را ارائه می‌دهد.
- متناسب با آنچه که بازیکنان در جدول کاری قرار می‌دهند، سه سطح دشوار برای آن وجود دارد: آرام، شدید، و خشن.
- عرضه‌شده به زبان‌های انگلیسی، عربی و عبری.
- وجود حوادث خبری واقعی (مانند متن، تصویر و فیلم) کمک می‌کند تا بازیکن بتواند با مردم، اماکن و برداشت‌های جهان واقعی ارتباط برقرار کند.
- این بازی برای رده سنی ۱۵ الی ۲۵ سال طراحی شده است.

http://www.gerdab.ir/fa/news/4411