جبهه های مجازی مقدمه جنگ های واقعی- بخش دوم

شش ماه پس از آن که دیو آنتونی (Dave Anthony) شغل خود را به عنوان نویسنده و تهیه کننده سری بازی های Call of Duty ترک نمود، تماس غیر منتظره از واشنگتن دی سی دریافت کرد.
فرد تماس گیرنده، مقام سابق پنتاگون، استیو گراندمن (Steve Grundman)، بود که از قضا در سال 1990 در وزارت دفاع ایالات متحده هم خدمت کرده بود. گراندمن از آنتونی دعوت کرد تا برای مشاوره به اندیشکده شورای آتلانتیک برود.

به گفته گراندمن، ایده دعوت از آنتونی به عنوان مشاور، زمانی در ذهن او شکل گرفت که پسرش را در حال انجام بازی Call of Duty: Black Ops دید. او متوجه شد که فرزندش مدیریت جنگی آینده محور، میان دو ابر‌قدرت سال ۲۰۲۵ یعنی آمریکا و چین را به عهده دارد و باید برای به دست آوردن منابع اندک باقی مانده روی زمین برنامه ریزی کند.
گراندمن از دیدن این صحنه و میزان واقعگرایی موجود در این بازی چنان تحت تاثیر قرار گرفت که موضوع همکاری با دیو آنتونی را با اعضای شورا در میان گذاشت و از آن ها خواست از وی به عنوان مشاور جنگ های آینده دعوت به عمل آورند.
وی در گفتگو با واشنگتون پست در این مورد اینطور توضیح می دهد که:

با دیدن این بازی متوجه شدم زاویه دیدی که هنرمند برای به تصویر کشیدن این مسئله انتخاب کرده است بسیار عمیق و در عین حال متفاوت از چیزی است که ما به عنوان یک نظامی همیشه در نظر داریم. همچنین استفاده خلاقانه از قالب های داستانی و ترکیب جالب تکنولوژی های نظامی با آن ها، از دیگر نکاتی بود که نظر مرا به شدت جلب کرد.
همواره قصد من این بوده که به دنبال راه حل های جدید برای بیان موضوعات مختلف باشم و به نظر من بازی های رایانه ای جنگی به عنوان یک "منبع غنی از تفکرات مختلف" می تواند گره گشای ما در اندیشکده‌های نظامی برای تصمیم گیری های دشوار باشند.



خود آنتونی علت موفقیت این بازی را همکاری گروهی از متخصصان خلاق در رشته های مختلف می داند و در این بین نقش اولیور نورث (Oliver North)، سرباز اسبق نیروی دریایی در شکل گیری و واقعگرایی بازی را بسیار پررنگ توصیف می کند. او خاطره نورث در ملاقات با دیکتاتور نیجریه ای مانوئل نوریگا (Manuel Noriega) را هر گز فراموش نکرده و آن را یکی از الهام بخش ترین داستان های زندگی خود توصیف می کند.

آنتونی معتقد است که استفاده از امکانات فضای مجازی موجود در بازی های رایانه ای، به علت نداشتن هزینه های هنگفت برای دولت آمریکا، می تواند کمک شایانی به آن ها در زمینه پیش بینی سناریوهای ممکن در جنگ های آتی باشد و از هدر رفت سرمایه و بروز رویدادهای جبران ناپذیر جلوگیری کند.

در سپتامبر 2015، دیو آنتونی به دعوت اندیشکده شورای آتلانتیک در واشنگتون حاضر شد و درمورد نقش به کارگیری بازی های رایانه ای در پیش‌بینی تهدیدهای احتمالی علیه آمریکا و روش های مقابله با آن سخنرانی کرد.
به اعتقاد او روش گزینش اتاق فکر آمریکا دیگر کمی قدیمی و ناکارآمد شده و باید با تزریق جسارت در اخذ تصمیمات شجاعانه و پرخطر، روح حاکم بر این نوع تفکر را اصلاح کرد.

آنتونی همچنین توضیح می دهد:

- کمپینی که در حال حاضر اوباما علیه داعش ایجاد کرده، قادر به پیش‌بینی چگونی پاسخ تروریست‌ها به حملات ائتلاف نخواهد بود و این دقیقا همان نقطه ضعفی است که می توان آن را با کمک شبیه سازی در بازی های رایانه ای و بهره گیری از عکس العمل های مختلف کاربران جبران نمود. آنالیز حرکات مختلف کاربرانی که در نقش افراد گروه داعش ظاهر می شوند و بررسی عکس العمل متقابل کاربران مقابل آن ها در هر بار بازسازی حالت های ممکن، می تواند کمک شایانی به دولت آمریکا برای پرداخت هزینه و تلفات کمتر کند و کفه ترازوی جنگ های آینده را به نفع آمریکا تغییر دهد.

منبع : سایت کالبد شکافی بازی های رایانه ای

/ 0 نظر / 33 بازدید