دستاورد بازی «شیطان درون» :وحشت فلج‌کننده


این بازی در ۱۴ اکتبر امسال به بازار عرضه خواهد شد که براساس اطلاعات منتشر شده، برای پلتفرم‌های «پی اس ۳»، «پی اس ۴»، «اکس باکس ۳۶۰»، «اکس باکس وان۶» و «رایانه شخصی» توسط شرکت «بتستا۷» قابل عرضه است.

«شیطان درون»، بازیی با درونمایه «ترس بقا۸» است که مولفه‌هایی از ژانرهای «جهان باز۹»، «ماجرایی-معمایی۱۰» و «اکشن» را به خدمت گرفته است. داستان این بازی، پیرامون کارآگاه «سباستین کستلانوس۱۱» و همراهان وی، جوزف اودا۱۲ و جولی کیدمن۱۳ است. آن‌ها درحال تجسس از یک صحنه جنایت وحشتناک هستند، که یک نیروی قدرتمند و مرموز در کمین آن‌ها بوده و با ضربه‌ای ناگهانی سباستین را بیهوش می‌کند. سباستین وقتی به هوش می‌آید، به همراه تعدادی دیگر از جنازه ها از سقف آویزان است و پس از تلاش فراوان، می‌تواند خود را پایین آورد اما برای خروج از محیط باید کلیدی را بردارد که روی میز یک سلاخ ترسناک و عجیب الخلقه است که در اتاق چرخ می‌زند. او کلید را بدون متوجه شدن سلاخ، برمی‌دارد و از محیط خارج می‌شود.

از فیلم تریلر۱۴ منتشر شده می‌توان فهمید که مولفه‌های «مخفی‌کاری۱۵» نیز در بازی نقش پر رنگی دارند. محیط‌های بازی، بسیار تاریک طراحی شده‌اند. در و دیوارها خونی هستند و به شدت حس ترس و وحشت را به بازیکن منتقل می‌کنند. دشمنان بازی هم طراحی ترسناکی دارند؛ از زامبی‌هایی که دور بدنشان سیم خاردار پیچیده شده و سر و صورتشان پر از میخ بوده تا موجوداتی با چهار دست و موجوداتی با سری صندوق‌مانند که البته به نظر می‌آید برای طراحی این موجودات از کله هرمی‌های سری بازی «سایلنت هیل۱۶» الهام گرفته شده باشد. در ادامه، سباستین سعی دارد از اتاق خارج شود که زنگ خطری به صدا در می‌آید و سلاخ عجیب الخلقه با یک اره برقی به دنبال وی می‌دود تا اینکه سباستین موفق می‌شود، از دید او مخفی شود اما سلاخ، بازهم به دنبال سباستین می‌گردد و او را رها نمی‌کند. در یک مرحله از بازی، بازیکن باید در استخری از خون و اعضای بدن تکه تکه شده تا ارتفاع گردن راه برود. او معماهایی را حل می‌کند که نیازمند دستکاری کردن و بریدن تکه هایی از مغز بیماران روانی‌ای است که تا حدی هشیار هستند. این بازی از فاسد شدن بدن و اجساد حرکت کننده فراتر رفته و موجودات درون بازی کاملا با میخ و چوبه‌های نوک تیز شکنجه شده‌اند، فک پایینی آنها شکافته شده و در سیم خاردار پیچیده شده است و با همان ظاهر پدیدار می‌شوند.

هدف سباستین در یکی از ماموریت‌های بازی، باز کردن دری است در عین حال، وی بزودی می‌فهمد که برای این کار باید پازلی را حل کند ولی تکه‌های پازل مربوط به آزمایشات پزشکی آزار دهنده‌ای است که در آن ساختمان به وقوع پیوسته است. افراد درون آن ساختمان عقده‌ای نسبت به مغز انسان دارند. باز کردن سه گانه قفل‌ها که راه سباستین را بسته است، نیازمند این است که به سه سر بدون بدن مراجعه کنید و با دریل کردن نقطه خاصی که به حس خاصی از انسان منجر می‌شود، به هدفتان برسید. با انجام این کار، جریانی از خون به سمت در جریان می یابد و باعث می‌شود شخصیت اصلی داستان از بابت شرایطی که در آن گیر کرده است، حس بدبختی کند.

«ماساتو کیمورا۱۷» (تهیه کننده بازی) در مصاحبه با سایت «گیمز بیت۱۸»، در پاسخ این سوال که "هدف شما از ساخت بازی «شیطان درون» چیست؟"، می‌گوید: "میکامی همیشه می‌گوید خواستار این است تا بازیکنان بیان کنند که تا به حال چنین بازی ترسناکی را تجربه نکرده‌اند". ما می‌خواهیم بازیکنان واقعا این احساس را داشته باشند.

اما پس از این اظهار نظر وقیحانه اخلاقی، نکته تاسف بار این است که بازی وحشتناکی مانند این بازی و بازی‌های رایانه‌ای از این دست با استقبال گسترده کاربران روبرو می‌شوند و هیچ موسسه و سازمان روانشناسی و روانپزشکی، اعتراضی به تحت تاثیر قرار گرفتن سلامت روان مخاطبان به وسیله این بازی‌ها انجام نمی‌دهد. این بی‌حسی اجتماعی نسبت به این نوع بازیها، آنقدر گسترش یافته است که برخی سایت‌ها مانند «آنیون» پیش‌تر، اعتراضات به این بازی را به سخره گرفته‌اند و به تمسخر، صنف «فروشندگان سیم خاردار» را معترضان به بازی «شیطان درون» معرفی می‌کنند.

 

   ۱. Evil Within

   ۲. Resident Evil

   ۳. Shinji Mikami

   ۴. Capcom

   ۵. Tango Gameworks

   ۶. Xbox One

   ۷. Bethesda

   ۸. Survival Horror

   ۹. Open World

   ۱۰. Action-Adventure

   ۱۱. Sebastian Castellanos

   ۱۲. Joseph Oda

   ۱۳. Julie Kidman

   ۱۴. Trailer

   ۱۵. Stealth

   ۱۶. Silent Hill

منبع : سراج گیم

/ 0 نظر / 122 بازدید