هفتاد قهرمان ، شش میدان نبرد ، بی شمار مبارزه

این شخصیت ها همگی به نوعی در این سری حضور داشتند؛ البته برخی از شخصیت های مربوط به دنیای این بازی نبوده اند اما در آن حضور داشته اند به همین علت در مورد آن ها نیز توضیحاتی داده شده است. همچنین چهار شخصیت نیز در مقاله قرار دارند که به صورت رسمی با استدیو بازیسازی Midway در ارتباط نبوده اند و توسط فن های بازی ساخته یا کشف شده اند. در مورد توضیحات مربوط به هر شخصیت نیز باید عنوان کنم که تمرکز اصلی ما در این مقاله بر روی آشنایی کامل با شخصیت‌های اصلی که در نسخه‌های اولیه حضور داشته‌اند می‌باشد و در مورد مابقی شخصیت‌ها نیز توضیحاتی در حد قابل قبول و صرفا جهت آشنایی سطحی با داستان زندگی آن‌ها داده شده است. پیش از شروع مقاله نیز لازم است که چند نکته را متذکر شوم و توضیحاتی را ارائه دهم که در زیر به تفصیل بیان خواهم کرد.

ابتدا بهتر است در مورد نام این مقاله که یک بیوگرافی جامع از شخصیت های Mortal Kombat است توضیحاتی را ارائه دهم. همان طور که قبلا اشاره شد در این مقاله هفتاد شخصیت وجود دارند و بخش اول نام مقاله به این قسمت باز میگردد. مقصود از شش میدان نبرد در واقع شش دنیای اصلی است که در این سری وجود داشته و همیشه مبارزاتی در آن صورت گرفته است که این دنیاها عبارتند از Earthrealm، Netherrealm، Outworld، Orderworld یا Seidan، Chaos World و Edenia. البته لازم به ذکر است که ممکن است دنیاهای دیگری نیز وجود داشتند اما هم اکنون یا نابود شده اند و یا اکثرا با دنیایی دیگر ترکیب گشته اند. همان طور که اکثر شما می دانید تمامی این دنیاها صاحب قهرمان، حکمران، نماد و یا ملکه هستند که با مطالعه و بررسی شخصیت ها با این لقب ها و عناوین بیشتر و بهتر آشنا خواهید شد. در نهایت آخرین بخش از اسم این مقاله نیز به مبارزات بی پایان و همیشگی این سری باز میگردد که همیشه و به طور مدوام ادامه داشته و خواهد داشت.

پیش از این نیز ذکر شده است که در این مقاله هفتاد شخصیت از سری MK حضور دارند که در مورد تمامی آن ها سعی شده است مطالب به صورت کامل، دقیق و بدون نقص جمع آوری و در داخل مقاله گنجانده شود. این مقاله به صورت یک شب در میان و بین ساعت 20 الی 21 و همچنین در هفت شب بر روی سایت قرار خواهد گرفت. هدف ما از این که مقاله را بدین گونه بر روی سایت قرار خواهیم داد این است که قصد برگزاری یک سری نظرسنجی را در تاپیک این مقاله و در انجمن خواهیم داشت. نظرسنجی ها بدین صورت است که در طی قرارگیری هر مقاله، 10 شخصیتی که در آن شب توضیحاتی در مورد آن ها داده شده است را بین کاربران به نظرسنجی می گذاریم تا از بین آن ها محبوب ترین شخصیت هر بخش انتخاب شود. پس از انتخاب های شما، در آخرین شب و پس از برگزیده شدن آخرین نفر، یک نظرسنجی نهایی بین هفت شخصیت برتر و سه شخصیت که رتبه دوم را با بیشترین رای کسب کرده‌اند از دیدگاه شما قرار خواهد گرفت که برنده به عنوان محبوب ترین شخصیت سری MK در سایت بازیسنتر معرفی خواهد شد. البته اگر در آخرین نظرسنجی رقابت بین دو یا سه نفر بالا لیست خیلی نزدیک بود یک نظرسنجی دومی نیز تهیه خواهد شد تا عیار کار بهتر مشخص شود.

Mortal Kombat

اولین نسخه از سری بازی‌های Mortal Kombat که توسط شرکت بازیسازی Midway با سبک مبارزه‌ای عرضه شد. این عنوان در سال 1992 با شکل و شمایلی Arcadeـگونه روانه بازار شد. 10 شخصیتی که در این نسخه معرفی شدند از لحاظ داستانی کاملا با یکدیگر ارتباط داشتند که از این ده نفر، هفت نفر از آن‌ها به عنوان کارکترهای قابل بازی بودند و سه نفر دیگر که شامل Goro، Shang Tsung و Reptile می‌شدند به عنوان Boss یا شخصیت مخفی در این عنوان جای گرفته بودند. نبردگاه‌هایی چون Courtyard، Palace Gates، Warrior Shrine، Pit 1، Throne Room، Goro’s Lair و Pit Bottom در این عنوان وجود داشتند که مبارزان در آن به نبرد می‌پرداختند.
 

Mortal Kombat 2

تنها پس از گذشت یک سال نسخه دوم عنوان محبوب Mortal Kombat توسط Midway بر روی ده پلتفرم عرضه شد و با همان سبک آرکیدگونه خود روانه بازار شد. داستان این عنوان به پیش از نسخه اول باز می‌گردد و با عنوان Shaolin Monks که سال‌ها بعد عرضه شد ارتباط داستانی دارد. دوازده شخصیت در این نسخه قابل بازی بودند که از جدیدترین آن‌ها می‌توان به Shang Tsung و محافظ مخصوص وی یعنی Reptile اشاره کرد. همچنین چند شخصیت جدید مانند Baraka و Mileena نیز برای اولین بار در این سری معرفی شدند. لازم به ذکر است که ده شخصیت دیگر نیز که قابل بازی نبودند و تنها به عنوان Boss و یا پس زمینه‌ای در نبردگاه‌ها حضور داشتند؛ که از بین آن‌ها می‌توان به Noob Saibot، Smoke، Shao Kahn و Kintaro اشاره کرد. نکته جالبی که وجود دارد ساخت چندین نبردگاه جدید و رونمایی از آن‌ها در این عنوان است که شامل The Dead Pool، Kombat Tomb، Wasteland، The Tower، Living Forest، Armory، Pit 2، The Portal و Kahn’s Aren می‌شوند.
 

Mortal Kombat 3

نسخه بعدی پس از گذشت دو سال یعنی در سال 1995 میلادی به بازار عرضه شد. این عنوان بر روی هفت پلتفرم عرضه شد که یکی از مهم‌ترین آنان Sony PlayStation بود. این نسخه بعدها با آپدیت‌هایی که بر روی آن انجام گرفت با نام‌های Ultimate Mortal Kombat و MK: Trilogy نیز شناخته شد. شخصیت‌های قابل بازی در این عنوان پانزده نفر بودند که از بین آن‌ها می‌توان به بازگشت Kano و Sonya در این نسخه اشاره داشت و همچنین به حضور چند شخصیت جدید مانند Sindel، Sheeva، Cyrax، Sektor، Kabal و Nightwolf اشاره کرد. نکته جالب در این نسخه حضور Sub-Zero با سیمایی جدید و آزاد شدن کارکتر Noob Saibot با کد ویژه بود که در کنار Bossهایی چون Shao Kahn و Motaro جذابیت بالایی را به بازی تزریق می‌کردند. از نبردگاه‌های جدید این عنوان نیز می‌توانیم به The Subway، The Bank، The Soul Chamber، The Bridge، Shao Kahn Tower، The Temple، Graveyard، Pit 3 و Noob’s Dorfen اشاره داشته باشیم. همچنین در مورد نبردگاه‌ها جالب است بدانید که سه میدان وجود داشت که با زدن مشتی قدرتمند به حریف باعث می‌شد محل آن به بخش دیگری تغییر کند که این سه میدان عبارت‌اند از The Subway، The Bank و The Soul Chamber که به ترتیب به The Street، The Rooftop و The Balcony تغییر پیدا می‌کردند.
 

Mortal Kombat 4
این نسخه از بازی نیز مانند شماره قبلی در طی دو سال ساخته شد و در سال 1997 به دوستاران Mortal Kombat عرضه شد. این عنوان در واقع آخرین نسخه از ورژن Arcade مانند سری MK بود که البته با آپدیتی همانند MK3، در سال 1999 با نام MK: Gold شناخته شد که دارای چندین شخصیت قابل بازی جدید و نبردگاه‌هایی جالب بود. در مورد تغییرات بنیادینی که در این نسخه صورت گرفت باید به سه بعدی شدن محیط اشاره داشته باشیم. سازنده بازی، Ed Boon در این باره گفته بود که من علاقه دارم بازی را به گرافیک و محیطی سه بعدی ارائه کنم اما همچنان مشتاق این هستم تا بازیکنان همان حس و حال قدیمی و دو بعدی را در حین مبارزه داشته باشند. همچنین از دیگر تغییرات اساسی می‌توان به استفاده از Motion Capture برای اولین بار در این عنوان و همچنین قرار دادن سلاحی خاص برای هر شخصیت مانند شمشیر، تبر و گرز اشاره کرد که باعث بهبود کیفیت نهایی بازی و همچنین تغییراتی در بنیاد گیم‌پلی آن شد. در این نسخه نیز بار دیگر شاهد چند کارکتر جدید از جمله Shinnok، Quan Chi، Fujin، Tanya و Reiko بود که در کنار آن‌ها سه شخصیت مخفی دیگر با نام‌های Goro، Noob Saibot و Meat حضور داشتند. از نبردگاه‌هایی که به این عنوان اضافه شده است می‌توانیم به Elder Gods، Ice Pit، Reptile Lair، Shaolin Temple، The Prison، The Well و Wind World اشاره کنیم.
 

Mortal Kombat: Deadly Alliance
پس از گذشت پنج سال و در نوامبر سال 2002 شاهد نسخه بعدی Mortal Kombat بودیم که بر خلاف گذشته دیگر شماره نداشت و با پسوند اتحاد مرگبار روانه بازار شد. این عنوان بر روی چهار پلتفرم عرضه شد که مهترین آنان Xbox و PlayStation 2 بودند. تمرکز داستان در این نسخه حول اتحاد بین Shang Tsung و Quan Chi بود که قصد داشتند با استفاده از قدرت خود ارتشی باستانی را بار دیگر زنده کنند و به کمک آن‌ها بر Outworld مسلط شوند. اتحاد مرگبار اولین نسخه MK بود که به صورت انحصاری برای کنسول‌های خانگی و دستی منتشر شد و به هیچ وجه نسخه Arcade آن برای دستگاه‌های مربوطه ساخته نشد. شعار این نسخه مبارزه‌ای بسیار بی‌رحمانه، شرارت‌بار و مرگبار بود. در این عنوان بیست و یک کارکتر قابل بازی حضور داشتند که تعدادی از آن‌ها از جمله Frost، Kenshi، Blaze، Drahmin، Bo’ Rai Cho، Moloch، Li Mei و Mavado برای اولین بار مشاهده می‌شدند. از پیشرفت‌های این نسخه نیز می‌توان به بهبود مدل‌سازی شخصیت‌ها، قرار دادن دو سبک مبارزه برای هر شخصیت که یکی با سلاح و دیگری بدون سلاح بود، قرار دادن بخش جدیدی با نام Konquest که در آن هر شخصیت دارای داستان مخصوص به خود بود و همچنین قابلیت خرید لباس و باز کردن کارکترهای مخفی به کمک سکه‌هایی که در این بخش به دست می‌آورید. مانند تمامی نسخه بار دیگر شاهد چندین نبردگاه جدید بودیم که شامل Acid Bath، Drum Arena، Lost Tomb، Quan Chi Fortress، Shang Tsung Palace، Kuatan Palace، Lin Kuei Temple، Dragonfly، Palace Ground، NetherShip، Sarna Ruins، Lava Shrine و Moloch’s Lair می‌شدند.

 

Mortal Kombat: Deception
تنها با گذشت دو سال و در اکتبر سال 2004 شاهد انتشار یافتن این نسخه از سری Mortal Kombat بودیم که برای کنسول‌های Xbox و PS2 عرضه شد و البته با تاخیری چهار ماهه در فوریه سال 2005 برای GameCube نیز منتشر شد. همان طور که اکثر شما به خاطر می آورید در این ویدئو ابتدایی این نسخه شاهد مبارزه سهمگین Raiden در مقابل Shang Tsung و Quan Chi بودیم؛ او موافق به شکست دادن اتحاد مرگبار بین آن دو نشد و در مقابل آن‌ها به زانو در آمد. اما پیروزی این دو تن بسیار کوتاه بود زیرا آن‌ها برای قدرت بیشتر به یکدیگر نیز خیانت کردند و به مبارزه پرداختند تا برنده قدرتمندترین شخص در تمامی قلمروها شناخته شود. در این نبرد نیز Quan Chi به پیروزی رسید اما ناگهان صدای قدم‌هایی کاخ و محوطه آن را به لرزه در آورد. هیبتی عظیم در حال ورود به سرسرا بود. بله، او کسی نبود جز پادشاه و امپراطور واقعی Outworld، Onaga، فرمانروای اژدهایان؛ او بازگشته بود تا قدرت از دست رفته خود را بازیابد. هیچکس جلودار او نبود.برای اینکه جلوی ورود Onaga گرفته شود هر سه نفر که تا دقایقی پیش دشمن هم بودند با هم متحد می شوند. اما با این حال اتحاد آنها هم مانع پیشروی Onaga نمی شود. وقتی Raiden متوجه می شود که با نیروهای معمولی نمیتوان جلوی او را گرفت، سعی میکند با جمع کردن همه ی انرژی خودش در یک گوی، آن رابه سمت Onaga پرتاب کند؛ اینکار انفجاری عظیمی را ترتیب داد و همه چیز را نابود کرد. اما او همچنان بدون یک خراش، پرقدرت و استوار در مقابل آن‌ها ایستاده بود. چه کسی قادر به نابود کردن و متوقف کردن او بود؟

از داستان این نسخه که عبور کنیم به شخصیت‌های جدیدی که در این نسخه برای اولین بار رونمایی شدند خواهیم رسید. در بین آن‌ها می‌توان به Ashrah، Hotaru، Darrius، Dairou، Havik، Kira، Kobra، Onaga و Shujinko اشاره کرد. از قابلیت‌های جدیدی که در این عنوان گنجانده شده بود می‌توانیم به محل‌هایی خاص و ویژه در هر نبردگاه برای کشتن دشمنان، وجود حرکت Hara-Kiri که خودکشی سامورایی‌ها محسوب میشود، وجود سلاح‌هایی در هر نبردگاه جهت استفاده توسط شخصی که آن را زودتر به دست آورد، اضافه شدن بخش‌های سرگرم کننده به بازی مانند شطرنج و پازل مخصوص MK، وجود شخصیت Noob-Smoke که با تعویض بین این دو شاهد تفاوت در سبک نبردهای آن دو بودیم و در نهایت نیز می‌توان به یکی از گسترده‌ترین بخش‌های آنلاین که تا به حال در این سری وجود داشته است اشاره کنیم. در نهایت نیز باید نبردگاه‌های جدید این نسخه را معرفی کنیم که شامل Beetle Lair، Slaughterhouse، Sky Temple، Chamber of Artifacts، Dark Prison، Hell’s Foundry، Falling Cliffs، Golden Desert، Dragon Mountain، The Nexus و Dragon King’s Temple می‌شوند.
 

Mortal Kombat: Shaolin Monks
سبک این عنوان با نسخههای دیگر این سری تفاوت داشت و دارای المانهای Adventure بود. این نسخه را میتوانیم با احتساب تمامی آپدیتهای و پورتهایی که بر روی کنسولهای دیگر انجام شده است به عنوان نهمین نسخه از سری Mortal Kombat قلمداد کنیم. Shaolin Monks در تاریخ 16 سپتامبر سال 2005 میلادی توسط شرکت Midway برای کنسولهای Xbox و PS2 منتشرشد. پایه و اساس داستان بر سفر Liu Kang و Kung Lao بنا شده بود که در قلمروهای مختلفی به سفر میپرداختند تا از حملات Shang Tsung جلوگیری کنند و در این راه شخصیتهای بسیار زیادی نظیر Johnny Cage، Sonya Blade، Raiden و Jax به آنها کمک کردند و شخصیتهای دیگری مانند Goro، Reptile، Mileena، Jade و Baraka مقابل آنها مقلوب شدند.

 طرفداران سری MK با این نسخه از لحاظ داستانی مشکلات بسیاری داشتند و خیلیها عقیده داشتند که با داستان اصلی این سری تفاوت داشته است. وقایعی که در این نسخه اتفاق میافتد در زمانی بین نسخه اول و دوم رخ میدهد. این بازی دارای حالت Co’op نیز بود که البته به شکل Ko’op نوشته شده بود و همچنین شخصیتهای Scorpion و Sub-Zero نیز در آن قابل بازی بودند. از Bossهایی که در این نسخه حضور داشتهاند میتوانیم به Shao Kahn، Ermac، Kano، Kintaro، Shang Tsung و Goro اشاره کنیم. از نبردگاههای مهمی که در این نسخه وجود داشتند میتوانیم به Dead Pool، Ice Pit، Kombat Tomb، Living Forest، Pit 1، Pit 2، Shao Kahn’s Arena، Warrior Shrine و Wu Shi Academy اشاره داشته باشیم.
 

Mortal Kombat: Armageddon
این نسخه را می‌توان اولین عنوانی نامید که بر روی یکی از کنسول‌های نسل حاضر عرضه شده است. هفتمین عنوان از این سری در اکتبر سال 2006 بر روی کنسول‌های خانگی PS2 و Xbox منتشر شد که آخرین نسخه بر روی این دو پلتفرم نیز به شمار می‌رود و برای اولین بار در 29 ماه می بر روی کنسول Wii عرضه شد. این نسخه را می‌توان به نوعی کامل‌ترین عنوان در سری Mortal Kombat دانست زیرا 62 شخصیت در آن حضور داشتند که این تعداد با منتشر شدن نسخه Wii و رونمایی از شخصیت جدیدی با نام Khameleon که در انحصار این کنسول بود به 63 نفر رسید. دو برادر جدید نیز در این نسخه حضور یافتند که با نام‌های Taven و Daegon شناخته می‌شدند؛ در کنار این دو شخصیت چندین کارکتر قدیمی نیز بار دیگر به این عنوان بازگشتند که از بین آن‌ها می‌توان به Meat، Motaro، Rain، Sektor، Shinnok، Sheeva، Fujin، Kai و Kintaro اشاره کرد. در این نسخه نبردگاه‌های بسیار زیادی نیز ساخته شده بود که حدود 30 مکان وجود داشت که از بین آن‌ها Scorpion’s Lair، Reiko’s War Room، Shinnok’s Spire، Pyramid of Argus، Chamber of Daegon، Red Dragon Caverns، Arctika، Botan Jungle، Meteor Storm و Fire Well برای اولین بار در این سری قرار گرفته بودند. این نسخه جوایزی چون بهترین بازی Xbox در سال 2006 از دیدگاه مجله OXM، بهترین بازی با سبک مبارزه‌ای برای کنسول PS2 از دیدگاه IGN و بهترین بازی با سبک مبارزه‌ای سال از دیدگاه Spike TV؛ همچنین لازم به ذکر است که سایت IGN، Gamespot، Game Informer، OXM و PSM به ترتیب امتیازهای 8.5، 7، 8.25، 9 و 8 را به بازی داده‌اند که نشان از یک عنوان بسیار جذاب و خوب می‌دهد.
 

Mortal Kombat VS DC Universe
مانند بسیاری از نسخه‌های این بازی که با فاصله زمانی دو ساله عرضه می‌شوند؛ این عنوان نیز در 16 نوامبر سال 2008 میلادی برای کنسول‌های Xbox360 و PS3 عرضه شد. این عنوان اولین سری از نسخه Mortal Kombat بود که در بین درجه بندی بازی‌ها از لحاظ خشونت به جای درجه Mature (M)، درجه Teen (T) را دریافت کرد. از تغییرات مهم این نسخه می‌توان به اضافه شدن نبردهای نزدیک با زدن دکمه‌های مورد نظر و همچنین سقوط از یک منطقه به منطقه دیگر و مشت‌زنی شخصیت‌ها در حین سقوط که به جذابیت بازی کمک شایانی را می‌نمود. جالب است بدانید که از اولین اطالاعت مربوط به هشتمین سری MK که توسط سازندگان منتشر شده بود از طراحی‌های مربوط به نسخه PC یاد شده بود و همچنین آن‌ها گفته بودند که قصد ساخت بازی با گرافیک بسیار بالا و خشونت متوسط را خواهند داشت که تقریبا به این وعده خود عمل کردند. در این نسخه شاهد وجود شخصیت‌های بسیار زیادی از خارج دنیای MK بود که متعلق به دنیای DC بودند و از مهم‌ترین آنان می‌توان به Batman، Joker، Superman، The Flash، Cat Woman، Wonder Woman، Capitan Marvel و Darkseid اشاره کرد و در سمت مقابل و در دنیای MK نیز شاهد شخصیت‌های نام‌آشنایی چون Sub-Zero، Scorpion، Raiden، Sonya، Jax، Shang Tsung، Shao Kahn، Liu Kang، Kitana و Baraka بودیم. نبردگاه‌هایی که در این عنوان به معرض نمایش در آمد شامل Apokolips، Bat Cave، Gotham City، Metropolis، Raiden’s Temple، UN Space Station، Special Forces Base، Fortress of Solitude، Themyscira، Wu Shi Academy و Oan Senate بود که تقریبا مرتبط با هر دو دنیا بودند.
 

Mortal Kombat 2011
جدیدترین نسخه Mortal Kombat قرار است که در سال جاری روانه بازار شود و به گفته شخص Ed Boon همان حال و هوای قدیمی را برای طرفداران این سری به همراه امکانات و ویژگی‌های جدیدی که به بازی اضافه می‌شود، به ارمغان آورد. او همچنین در تاریخ 18 جون سال 2009 اعلام کرد کار Motion Capture جهت ساخت یک عنوان جدید و با درجه M در حال آغاز است و اطلاعات جدیدی به زودی در این زمینه اعلام خواهد شد. گیم پلی در این نسخه کاملا بهبود یافته و همچنین قابلیت جدیدی با نام X-ray نیز در بازی گنجانده شده است که به کمک آن می‌توانید ضربات سهمگینی را به دشمنان خود در حین مبارزه و به صورت آهسته وارد کنید و شاهد شکستن استخوان‌های بدن آن‌ها باشید که کار فوق‌العاده جالبی به نظر می‌رسد. تا به حال در این نسخه 25 شخصیت تایید شده داشته‌ایم که بارها و در بخش‌های مختلفی نام آن‌ها را شنیده و دیده‌اید که دیگر اشاره کردن به نام تمامی آن‌ها باعث خستگی شما خوانندگان می‌شود. البته لازم به ذکر است که وجود شخصیت‌هایی همچون Quan Chi، Kabal، Smoke و Bo’ Rai Cho نیز به صورت شایعه به گوش می‌رسد و حتی شخصیت‌هایی مانند Rain، Tanya، Shinnok و Kenshi ممکن است بعدها به صورت DLC عرضه شوند و از همه مهم‌تر شخصیت Kratos، خدای جنگ نیز پای به این دنیا نهاده است و به صورت انحصاری برای کنسول PS3 عرضه خواهد شد. در مورد نبردگاه‌های این نسخه از بازی نیز باید گفت که 20 نبردگاه طراحی شده است که شامل The Armory، The Bell Tower، The Bridge، The Cathedral، The Courtyard، Dead Pool، Goro’s Lair، Graveyard، Jade’s Desert، Kahn’s Arena، Living Forest، The Netherrealm، The Street، Pit 2، Rooftop، Shang Tsung’s Garden، The Subway، Throne Room، Wasteland و به احتمال زیاد Kratos Stage می‌شوند. این بازی علاوه بر نسخه معمولی در دو پک مخصوص نیز عرضه خواهد شد که در هر یک آیتم‌های ویژه‌ای برای طرفداران بازی گنجانده شده است و تاریخ انتشار آن نیز 19 ایپریل تایین شده است.

Armory
اسلحه‌خانه یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان که متعلق به سربازان Outworld است. این مکان همچنین محلی برای طراحی سلاح‌ها می‌باشد که حتی در پس‌زمینه آن گاهی اوقات شاهد گداختن فلزات مختلف بودیم که به احتمال قوی در ساخت سلاح‌ها از آن استفاده می‌شود. آرم سری MK نیز در وسط صفحه به چشم می‌خورد که جلوه خاصی به محیط بخشیده است. این نبردگاه برای اولین بار در Mortal Kombat 2 رونمایی شد و همچنین در نسخه سوم و Shaolin Monks نیز وجود داشت که در واقع این محل، راهی برای رسیدن به مبارزه نهایی در Shao Kahn Arena بود. با توجه به اشاراتی که سازندگان به این میدان داشته‌اند به نظر می‌رود که شاهد حضور آن در نسخه پیش رو نیز باشیم.
 

Balcony
این مکان در واقع مخفیگاه و محل اقامت Motaro است که در دو طرف آن نیز دو مجسمه متعلق به نژاد خود یعنی Centaurian را قرار داده است. در پس زمینه این نبردگاه نوری سبز رنگ را که داخلی محلی شبیه به چاه به بیرون منعکس می‌شود را مشاهده می‌کنید. این محل در واقع همان Soul Chamber می‌باشد. این میدان نبرد برای اولین بار در Mortal Kombat 3 به معرض نمایش در آمد و که در آن بازیکنان باید با Motaro که به نوعی Sub-Boss(شخصی که پیش از نبرد نهایی با او مبارزه خواهید کرد) به شمار می‌رفت مبارزه می‌کردند. البته در برخی نسخه مانند UMK شاهد نبردگاه Roof به جای Balcony بودیم که البته دلیل آن هیچ‌گاه از سوی سازندگان اعلام نشده است.
 

Bell Tower
یکی دیگر از نبردگاه‌هایی که در در نسخه MK3 و همچنین آپدیت‌های آن یعنی UMK و MKT به نمایش در آمده است. البته این میدان در MK: Armageddon نیز وجود داشت و بازیکنان در آن به مبارزه می‌پرداختند. در این نبردگاه بازیکنان توانایی داشتند که با زدن مشتی قدرتمند به حریف خود او را بر روی میخ‌هایی که در پایین برج وجود داشت پرتاب کنند؛ چیزی که مشابه آن در سری میدان‌های مبارزه Pit همیشه مشاهده کرده‌ایم. در آخرین نسخه‌ای که این میدان وجود داشت شاهد بودیم که پس از پرتاب کردن دشمنان خود بر روی این میخ‌های طویل پاها و یا دستان آنان قطع شده و به گوشه‌ای می‌افتادن که موش‌هایی در آنجا از آن به عنوان غذا استفاده می‌کردند. همچنین لازم به ذکر است که این مکان برای نسخه 2011 نیز تایید شده است و در آن موش‌ها و کلاغ‌های سیاهی نیز حضور دارند.
 

Courtyard
در مکانی دوردست که کمتر انسانی تا به حال به آن پای گذاشته است؛ دریایی گم شده وجود داشت که در آن دژ نظامی مستحکمی تحت نظارت Shang Tsung ساخته شده است و متعلق به اوست. حیاط این قلعه نظامی یکی از نبردگاه‌های بازی می‌باشد. این مکان در اولین نسخه MK معرفی شد که محل برگزاری دهمین تورنومنت مرگبار MK به میزبانی Shang Tsung نیز بود. نگهبانان محوطه و همچنین دانش‌آموزانی که در پی کسب مهارت‌های رزمی هستند به تماشای این مسابقات و همچنین تشویق قهرمانان می‌پردازند. این نبردگاه در نسخه‌های MKT و MK: Deception نیز وجود داشته است و به نظر می‌رسد در نسخه پیش رو نیز وجود خواهد داشت.
 

Dead Pool
یکی از خاطره‌انگیزترین نبردگاه‌های بازی به واقع همین میدان است که برای اولین بار درMortal Kombat 2 از آن رونمایی شد. مکانی ناشناخته که در آن افرادی که باید مجازات یا شکنجه و یا حتی قربانی شوند را با زنجیر‌هایی که به سقف متصل شده است بر روی استخری از اسید قرار می‌دهند. Shang Tsung در مورد این مکان گفته است که من بسیار به این مکان علاقه دارم و شکنجه کردن دشمنان با این روش بسیار زیبا است. البته از این مکان بیشتر برای افرادی که شخصا توسط Shao Kahn به مرگ محکوم شده‌اند استفاده می‌شود. این نبردگاه در نسخه MK: Deception نیز وجود داشته و همچنین در نسخه 2011 به نمایش در خواهد آمد. نکته جالبی که در این باره اشاره شده است در نسخه جدید شاهد شکنجه شدن افراد زنجیر شده خواهید بود به نحوی که کمی از بدن آن‌ها به داخل اسید وارد می‌شود و سپس به بالا باز گردانده می‌شوند.
 

Dragon King’s Temple
یک مکان باستانی و قدیمی که در رشته کوه‌های اژدها و در داخل قلمرو و جهان Outworld واقع شده است. از این مکان گاهی به عنوان The Temple of Dragon King نیز یاد می‌شود که البته بار معنایی یکسانی را دارند. این معبد در واقع جز کوچکی از یک مجموعه عظیم است که با نام معبد گمشده شناخته می‌شود. از این مکان برای اولین بار در MK: Deception رونمایی شده است که در آن مبارزان باید با Onaga در آخرین نبرد روبه‌رو می‌شدند و او را شکست می‌دادند. در ورودی این معبد دو مجسمه اژدها وجود داشتند و همچنین در کف آن ستاره‌ای همانند ستاره پنج‌پر نقش بسته است که در هر گوشه آن یک قطعه Kamidogu وجود دارد که قدرت Onaga به آن وابسطه است.
 

Falling Cliffs
یکی از خطرناک‌ترین مناطق واقع در Outword، این منطقه می‌باشد که با زمین لرزه‌هایی که در آن رخ می‌دهد صخره‌های زیر پای بازیکنان شروع به سقوط کردن به انتهای دره‌ای پر از میخ‌های طویل می‌کند و از این رو یکی از جذاب‌ترین و در عین حال سرعتی‌ترین نبردگاه‌های بازی به شمار می‌رود. اگر در این میدان هر دو شخصیت به انتهای دره سقوط کنند شخصیتی که ضربه کمتری را در طول مبارزه دریافت کرده است برنده خواهد بود. از این نبردگاه‌برای اولین بار در MK: Deception رونمایی شد. البته چند سال بعد شاهد حضور آن در MK: Armageddon نیز بودیم.

 

Fire Well
نبردگاهی که دور تا دور آن به وسیله آتش احاطه شده است و برای اولین بار در MK4 و MK: Gold به معرض نمایش در آمد و بعدها در نسخه Armageddon با ویژگی جدیدی که شامل حمل یک تله انفجاری توسط بازیکنان می‌بود نیز بازسازی شد. برای جذابیت بخشیدن به این میدان نبرد سازندگان دیوارهای آن را از اسکلت شخصیت‌های که پیش از این در آن‌جا مبارزه کرده و شکست خورده بودند، تزیین کرده و آراسته بودند. جالب است که در برخی قسمت‌های زمین نیز شاهد جمجمه برخی از مبارزان شکسته خورده نیز بودیم که در نوع خود جالب بود. نکته جالب‌تری نیز در این بخش وجود داشت و آن هم استفاده از این جمجمه‌ها بر علیه دشمن خود و پرتاب کردن آن به سمت او بود. ‌

 

Goro’s Lair
محل سکونت قهرمان بزرگ تورنومنت‌های MK یعنی Goro در این دخمه سرد و نمناک است. از این نبردگاه در نسخه اولیه و ابتدایی Mortal Kombat رونمایی شد. تقریبا می‌شود عنوان کرد که این دخمه در تمامی نسخه‌های بازی به جز MK: Deception وجود داشته است و مبارزان در آن به نبرد میپرداخته‌اند. این نبردگاه را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین میدان‌ها شناخت زیرا در بسیاری از نسخه‌ها و در اکثر پلتفرم‌ها حضور داشته است و تقریبا میزان محبوبت آن را می‌توان با Living Forest در یک حد و اندازه دانست.
 

Graveyard
قبرستان که گاهی اوقات از به عنوان Cemetery نیز در بازی‌ها یاد شده است؛ برای اولین بار در MK3 به معرض نمایش درآمد. این نبردگاه از لحاظ زیبایی در طراحی فوق‌العاده است. ماه درخشانی که در بالای یک مقبره بر میدان نبرد می‌تابد و همچنین سنگ قبرهایی که بر روی برخی از آنان نام سازندگان بازی از جمله Ed Boon و John Tobias نیز به چشم می‌خورد وجود دارند. جالب است که بر روی برخی از سنگ قبرها به عنوان تاریخ مرگی که بر روی آن نقشه بسته است، تاریخ انتشار بازی در پلتفرم‌های مختلف را عنوان کرده بودند که حرکت جالبی بوده است. این نبردگاه در نسخه MK VS DC نیز وجود داشته است و همچنین وجود آن در نسخه پیش رو تایید شده است و در آن اسکلت‌هایی که با جادویی سبز رنگ و تحت فرمان Onaga نیز هستند در پس‌زمینه آن وجود دارد که با نام Soulnado شناخته می‌شوند.
 

Hell
جهنمی سوزان که در برخی نسخه‌ها از آن به عنوان Scorpion’s Lair و Hades یاد شده است برای اولین بار در UMK رونمایی شده است و نبردگاه اصلی Scorpion نیز به شمار می‌رود. در این میدان مبارزان می‌توانند با یک مشت سهمگین رقیب خود را به مواد مذابی که در کنار زمین قرار دارد پرتاب کنند و او را زنده زنده بسوزانند. در مورد مکان دقیق این میدان هیچگاه اشاره دقیقی نشده است که آیا جزوی از Netherrealm یا Outworld است و آیا اصلا متعلق به قلمرو خاصی است یا خیر. در نسخه پیشرو باردگیر پس از چند سال شاهد جهنمی سوزان خواهیم بود که این‌بار کمی تاریکتر و ترسناک‌تر از گذشته به تصویر کشیده شده است و در آن ستون‌هایی از جمجمه و دود در پس‌زمینه میدان وجود دارد. همچنین در این نسخه خبری از مواد مذاب در کنار میدان نیست و به همین جهت Fatality مربوط به خود این نبردگاه حذف شده است.
 

Hell’s Foundry
محلی برای ذوب کردن فلزات برای مجهز کردن ارتش شیطانی Onaga که در Outworld واقع است. سربازان مستقر در آنجا به دستور شخصی Onaga کوره‌های عظیمی ریخته‌گری را برای ساخت سلاح و بالاپوش‌های فلزی ساخته بودند تا به کمک آن به هدف‌های بلند مدت خود جامع عمل بپوشانند و ارتش خود را با بهترین ادوات جنگی مجهز کنند. از این نبردگاه برای اولین بار در نسخه MK: Deception رونمایی شد که در آن سربازان موظف به دفاع از حکومت Onaga بودند و به هر قیمتی باید آن را حفظ می‌کردند.
 

Hidden Portal
این نبردگاه در واقع یک مدخل یا ورودی به برج ویران شده‌ای که در MK3 وجود داشت می‌باشد. منظور از برج همان برجی است که با نام Chose Your Destiny شناخته می‌شد و بازیکنان باید در آن به انتخاب سرنوشت خود و روند طی کردن مبارزه تصمیماتی را اتخاذ می‌کردند. این نبردگاه در واقع بعد از Pit 3 وجود داشت که از عبور مبارزان جلوگیری می‌کرد و باید در آنجا به مبارزه‌ای می‌پرداختند. البته این میدان نبرد با نام Smoke’s Portal نیز شناخته می‌شود و همچنین در نسخه Nintendo 64 مربوط به MKT و همچنین MK: Deception تمامی نسخه‌ها وجود داشت و به تصویر کشیده شده بود.
 

Jade’s Desert
یکی دیگر از نبردگاه‌های بازی که در آن نام Jade نیز به چشم می‌خورد. از این میدان نبرد برای اولین بار در MKT و UMK رونمایی شد. در این نبردگاه شاهد حضور Cyrax نیز بودیم که در پس زمینه آن در حال تلاش برای خارج شدن از داخل ماسه‌های صحرا بود. در پایان مخصوص او در همین سری نیز شاهد بودیم که او به علت دریافت نکردن هیچ دستوری از سوی Lin Kuei در صحرایی سوزان گم شده است و بدون هدف رها شده است. در نسخه 2011 بازی که به زودی عرضه می‌شود نیز این نبردگاه وجود خواهد داشت که البته در پس‌زمینه آن هیچ اثری از Cyrax نیست و به جای آن مجسمه‌ای که تنها سر و دستان ملکه Sindel را نشان می‌دهد وجود خواهد داشت.
 

Kahn’s Arena
نبردگاهی مخوف که در سرزمین Outworld واقع شده و به Shao Kahn’s Arena نیز مشهور است. در هر ماه چندین رقابت بین نیروهای Shao Kahn در اینجا برگذار می‌شود تا همگی آمادگی خود را حفظ کنند و امپراطور نیز شخصا به تماشای این رقابت‌ها و توان فنی نیروهای خود می‌نشیند. مسابقات رسمی در این مکان همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است و صدها نفر تماشاگر را به آنجا می‌کشاند که همگی منتظر پیروز شدن امپراطور خود در مقابل حریف نهایی هستند. در Mortal Kombat 2 شاهد حضور Sonya و Kano در پس‌زمینه بودیم که در آنجا توسط Kahn اثیر و به زنجیر کشیده شده بودند. این نبردگاه با نام Kahn’s Colosseum در نسخه پیش رو شناخته می‌شود که در پس‌زمینه آن پنج نفر به زنجیر کشیده شده‌اند. این پنج نفر شامل Kira، Li Mei، Tanya، Kitana و یک نینجای زن با لباس قرمز رنگ که احتمال می‌رود شخصیت Skarlett باشد؛ می‌شوند.
 

Kahn’s Kave
این مکان به نام‌های بسیار زیادی از جمله The Cave و Shao Kahn’s Kave مشهور است و شناخته می‌شود و در واقع یک راهروی زیرزمینی کاملا مخفی در زیر دژ نظامی Kahn می‌باشد که او از طریق آن توانست روح‌های فراوانی را از Netherrealm به اسارت در آورده و همه آن‌ها را تحت کنترل و فرمان خود نیز در آورد. قسمت انتهایی این غار که در سرزمین دشمن قرار گرفته است در واقع در بالای یک غار دیگر واقع شده است که از آن به عنوان Scorpion’s Lair یاد می‌شود. در نسخه UMK برای رسیدن به این منطقه مخفی باید زمانی که با دشمن خود در Scorpion’s Lair در حال مبارزه هستید؛ مشتی سنگین را حواله او کنید تا وارد این نبردگاه پنهان شوید.

 

Kombat Tomb
این میدان نبرد را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و متفاوت‌ترین میدان‌های نبرد نامید که برای اولین بار در Mortal Kombat 2 و پس از آن در MKT، MK: Shaolin Monks و MK VS DC نیز به نمایش در آمد. وجه تمایز اصلی این نبردگاه تیغه‌هایی است که بر روی سقف آن قرار دارد و بازیکنان می‌توانستند از آن به عنوان Fatality استفاده کنند و حریف خود را در پایان مبارزه به آن میخکوب کنند. در نسخه Shaolin Monks شاهد بودیم که Baraka به عنوان Boss این نبردگاه انتخاب شده بود و باید قهرمانان داستان با او مبارزه می‌کردند. البته برای رسیدن به این مکان باید از مکان مخوف با نام Soul Tower عبور می‌کردند که متعلق به Shang Tsung بود.
 

Kuatan Palace
محل دقیق این مکان در یک شهر باستانی که در Outworld واقع است می‌باشد که با نام Kuatan شناخته می‌شود. اتاق پادشاهی این قصر با مجسمه‌ها و نمادهایی که از نژاد فرمانروایان کبیر و باستانی Shokan(این نژاد دورگه بوده و نیمی انسان و نیمی اژدها هستند که مهم‌ترین فرمانده آنان در زمان حال Goro می‌باشد) وجود دارد، آراسته شده است. Goro تا پیش از اینکه همگان گمان کنند که او در تورنومنت دهم کشته شده است بر اینجا حکومت می‌کرد. سال‌ها بعد او توانست به کمک Shao Kahn به قدرت بازگردد و از مرگ در مقابل Noob Saibot نیز رهایی یابد. این نبردگاه بری اولین بار MK: Deadly Alliance به معرض نمایش در آمد و پس از آن در MK: Deception نیز به تصویر کشیده شد که در آنجا مبارزان می‌توانستند حریفان خود را به داخل مواد مذاب نیز پرتاب کنند.
 

Lin Kuei Temple
این معبد برای اولین بار توسط Sub-zero و به فرمان Lin Kuei پیدا شد. این مکان در واقع محلی دور افتاده برای انجام تحقیقات و عملیات‌های میدانی او می‌باشد. Sub-Zero این مکان را در نقطه‌ای دور افتاده و باستانی که پوشیده از یخ‌بود پیدا کرد. محل دقیق آن مشخص نیست اما به نظر می‌رسد که در قطب شمال واقع شده است. از این معبد در نسخه MK: Armageddon رونمایی شد و از آن در بخش مربوط به Konquset استفاده می‌شده است.
 

Living Forest
مکانی دور افتاده که در Outworld واقع شده است. این جنگل اسرارآمیز به دستور Centuriesها تمامی ساکنان را شکار کرده و به آن‌ها تقدیم کرده‌اند. این درختان همگی دارای چهره‌های خشمگین و غران هستند. سوخت و ساز آن‌ها هنوز کشف نشده است اما آن‌ها گاهی بسیار خشمگین هستند و گاهی اوقات نیز ممکن است سال‌ها به خواب بروند. این نبردگاه برای اولین بار در Mortal Kombat 2 رونمایی شد و در نسخه‌های زیادی حضور داشت و از محبوب‌ترین میدان‌ها می‌باشد. در نسخه دوم و در پس&zwn

/ 0 نظر / 61 بازدید