اولین همایش ملّی بازی‌های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها

معرفی همایش

بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و مؤثرترین رسانه‌های مجازی، با اقبال بسیار فزاینده­ای در سال­های اخیر روبرو بوده است. گسترش ابزارهای هوشمند قابل حمل و نیز کاهش سن استفاده‌کنندگان از آن‌ها سبب شده است که بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان دریچه‌ای برای سازمان‌دهی نگرش به دنیای پیرامون، جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند. امروزه در صنعت رسانه، استفاده از بازی­ها نه تنها برای اهداف سرگرم کننده که برای کارکردهای جدی­تر نظیر تبلیغات، آموزش، و درمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در عین حال، استفاده از بازی­های رایانه­ای می­تواند آسیب­های جدی برای جامعه کاربران به دنبال داشته باشد.  آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای امری ضروری است که علاوه بر خانواده‌ها توجه مسئولین امر را نیز می‌طلبد. به همین دلیل، اتخاذ رویکردی علمی در بررسی بازی‌های رایانه‌ای از دیدگاه‌های فنی، هنری، اقتصادی، فرهنگی، دینی، اخلاقی، آموزشی، روانشناسی، جامعه‌شناسی و نیز سلامت، می‌تواند دستاوردهای مهمی را در پی داشته باشد.

به حول و قوّه‌ی الهی دانشگاه اصفهان با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای: فرصت‌ها و چالش‌ها» را در تاریخ 28 تا 30 بهمن 1394 برگزار خواهد نمود. این همایش علمی به همراه رویدادهای جانبی آن مانند برگزاری نمایشگاه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ملّی، مسابقات بازی‌سازی، کارگاه‌های آموزشی متنوع و لیگ بازی‌های رایانه‌ای، یک رویداد کم‌نظیر علمی-فرهنگی در عرصه‌ی این رسانه‌ی نوین خواهد بود و فرصتی را برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان فنی و علوم انسانی کشور و همچنین، نمایش ظرفیت‌های صنعت ملّی بازی‌های رایانه‌ای به مدیران و سیاست‌گذاران فرهنگی و اجتماعی فراهم خواهد آورد.

کمیته‌ی برگزاری کنفرانس از عموم پژوهشگران، دانشگاهیان، فعّالان فرهنگی، متخصصین صنعت بازی‌سازی، دست‌اندرکاران صنایع، مدیران و کارشناسان نهادهای اجتماعی و دیگر صاحبنظران علاقه‌مند به حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای دعوت به عمل می‌آورد تا با حضور فعال خود از طریق ارائه مقاله و شرکت در کنفرانس و نیز حمایت از برگزاری این رویداد بزرگ، ما را در تحقق اهداف آن یاری نمایند.

 

اهداف همایش

 بررسی جایگاه ایران در صنعت بازی‌های رایانه‌ای

آسیب‌شناسی صنعت بازی‌های رایانه‌ای ملّی

بررسی جایگاه علوم انسانی و هنر در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

محورهای همایش

فناوری‌های مطرح در تولید و توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

بازی‌های رایانه‌ای و قدرت نرم

بازی‌های رایانه‌ای و پدافند غیرعامل

تحلیل روانشناختی بازی‌های رایانه‌ای

تحلیل جامعه‌شناختی بازی‌های رایانه‌ای

مدل‌سازی احساس و هیجان در بازی‌های رایانه‌ای

نقش صنعت بازی‌های رایانه‌ای در حوزه‌ی تجارت، اقتصاد و کارآفرینی

مدل‌سازی فرایند توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

مدل کسب و کار در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

شیوه‌های جذب مخاطب و بازاریابی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای

نقش فرهنگ و تاریخ و ادبیات در توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای بومی

تحلیل زیبایی‌شناختی و تکنیکی بازی‌های رایانه‌ای

اصول هنری طراحی بازی‌های رایانه‌ای

هنردرمانی

بازی‌های رایانه‌ای و ملاحظات حقوقی

بررسی نقش بازی‌های رایانه‌ای در:

حوزه‌ی خانواده

حوزه‌ی سلامت جسمی و روحی

آموزش

تبلیغات

هویت‌یابی و فرهنگ‌سازی

توسعه‌ی صنعت گردشگری

درمان اختلالات جسمی

توانبخشی شناختی

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس

ترویج آموزه‌های مذهبی و قرآنی

بازی‌های جدّی (Serious Games) و بازی‌نمایی (Gamification)

و کلیه‌ی محورهای مرتبط با ابعاد فنّی و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای



برنامه‌های جنبی همایش

نمایشگاه دستاوردهای صنعت بازی‌های رایانه‌ای ملّی

مسابقه‌ی بازی‌سازی

کارگاه‌های آموزشی (در مورد ابعاد مختلف فنی و هنری و اجتماعی توسعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای)

مسابقه‌ی لیگ بازی‌های رایانه‌ای

/ 0 نظر / 99 بازدید